A nap legfontosabb étkezése a reggeli – tartja a mondás. Különösen igaz ez a gyerekek számára, mivel fejlődő szervezetüket el kell látni a szükséges tápanyagokkal és vitaminokkal. Sok szülő nem csomagol reggelit gyermekének, mert a reggeli nagy sietségben nincs ideje rá, pedig a reggeli nagyon fontos a gyerekek számára, ezért most néhány olyan egyszerű receptet mutatunk be, amelyet előtte este is el lehet készíteni, így reggel már csak annyi a dolgunk, hogy berakjuk a táskába.

Ezek a reggelik egészségesek az iskolásoknak

Turmix: Gyümölcsökből, vagy akár zöldségekből is készíthetünk tápláló és vitaminokban gazdag italt gyermekünknek egy turmixgép vagy egy botmixer segítségével. A színes, változatos és ízletes gyümölcsturmixok biztosan a gyerekek kedvencévé válnak, kedvünk szerint édesíthetjük mézzel, vagy fűszerezhetjük édesítetlen kakaóporral vagy fahéjjal.

Szendvics: Amennyiben a szendvicset teljes kiőrlésű kenyérből készítjük, máris sokat tettünk azért, hogy gyermekünk egészségesebben kezdje a napot, valamint rakhatunk bele különböző ropogós zöldségeket, uborkát, paradicsomot, paprikát, salátát vagy retket, olyan felvágottat, mint például a szalámi vagy a sonka és sajtot. További egészséges opció a teljes kiőrlésű kenyér megkenése házi avokádókrémmel vagy padlizsánkrémmel.

Görög joghurt friss gyümölccsel: Ezt az egészséges, krémes joghurtot szezonális gyümölcsökkel díszítve és esetleg mézzel megédesítve szinte minden gyermek szereti.

Tojás: A tojás kitűnő fehérjeforrás, és sokféleképpen elkészíthető, ezért idővel sem válik unalmassá. Készíthetünk gyermekünknek egy finom omlettet friss zöldségekkel, sonkával, süthetünk tükörtojást, vagy akár meg is főzhetjük a tojást, mivel a főtt tojás hidegen is jó ízű, és akár felkarikázva szendvicsbe is helyezhetjük.

A házi készítésű reggeli is kiváló

Házi készítésű müzli: a bolti müzlik és gabonapelyhek tele vannak felesleges cukorral, így nem ajánlatos azt adni gyermekünknek reggelire, azonban, ha magunk keverünk össze zabpelyhet különféle magvakkal, granolával, friss gyümölcsökkel és mazsolával, egy egészséges és ínycsiklandó alternatívát kapunk, tejet pedig lehet kapni kicsi, 2 deciliteres kiszerelésben, így gyermekünk az iskolában össze tudja önteni a házi müzlit a kalciumban gazdag tejjel.

Házi zabkása: A zabpelyhet elkeverhetjük tejjel vagy vízzel is, és kedvünkre variálhatjuk és ízesíthetjük kakaóporral, fahéjjal, mazsolával, magokkal vagy friss gyümölcsöket.

Teljes kiőrlésű pékáru: Habár a pékáru sok szénhidrátot, cukrot, zsírt és fehér lisztet tartalmaz, ha nincs időnk reggelit készíteni, akkor a közeli pékségben is találhatók egészségesebb alternatívák.

A fenti reggeli ötleteket variálva biztosan nem fogja gyermekünk megunni az ételeket, és egyszerre ehet egészségeset és finomat.