Tudtad, hogy a rendszeres kocogás egy hónapos edzés után látható eredményeket hozhat? Sokan a futást tartják a legjobb fogyókúrás gyakorlatnak. 30 napos edzés után azonban nem csak a vizuális eredmények láthatók. Lehet, hogy meglepődsz, hogyan működik a futás – a hatások nemcsak a testre, hanem a szellemre is érvényesek.

Futás – az aerob testmozgás hatása

A futást az egyik leghatékonyabb aerob gyakorlatnak tekintik. Egy óra futás alatt akár 900 kalóriát is égethetünk. A rendszeres edzés ezért gyors fogyást eredményezhet. Természetesen nem mindenki képes egy órát futni szünetek nélkül, így az egyes futók hatása eltérő lesz.

Sokan néhány futóedzés után feladják, úgy gondolják, hogy nem alkalmasak rá, vagy túl gyorsan várják az eredményeket. Eközben ahhoz, hogy érezd a futás előnyeit, türelmesnek kell lenned.

Miért érdemes futni?

Az nem kérdéses, hogy miért érdemes sportolni, és ugyanennyire egyértelmű, hogy miért érdemes futni. Ha egy régóta futót kérdeznél róla, a válasz a futás számos előnyének felsorolása lenne. Az évek óta edző emberek gyakran elismerik, hogy a futás függőséget okoz.

Sokan úgy gondolják, hogy egy hónap futás elegendő ahhoz, hogy ilyen állapotba kerüljünk.

A futás megéri testi és lelki egészségünk szempontjából. A futóedzések tökéletesen kiegészítik más típusú tevékenységeket, támogatva a test hatékonyságát. A futás a fogyás egyik legjobb módja – természetesen, ha betartjuk mellette a diétát.

Milyen gyakran fussunk?

Ha még nagyon kezdő vagy, akkor a napi edzés biztosan nem lesz jó megoldás. Eleinte érdemes heti 3-4 alkalommal edzeni, fokozatosan növelve az egyes edzések intenzitását. Az edzések közötti egy- vagy kétnapos szünetek a test regenerálódását szolgálják, ami a jó eredmények eléréséhez szükséges.

Eleinte nem lesz könnyű

Ha sokat ültél, vagy ülő munkát végeztél, ne számíts arra, hogy felfedezel egy természetes sprintert magadban.

Így teheted könnyebbé az első futóedzéseket:

  • A lécet fokozatosan kell emelni, ezért kezdésnek egy meneteléssel tarkított futással indíts. Idővel a futás egyre hosszabb ideig tart, köszönhetően a test növekvő hatékonyságának
  • Olyankor fuss, amikor a legtöbb energiád van – ez legtöbbször reggel lesz.
  • Keressen egy kocogó társat, aki motivál.

Futás – milyen hatások láthatók egy hónap után?

Milyen eredményekre számíthatunk egy hónap edzés után?

Íme néhány példa a rendszeres kocogás hatásainak nagyon hosszú listájából.

Előnyök a test számára

A futás nagyon sok előnnyel rendelkezik a test és a lélek számára is.

Formásabb combok: Először is, a combok reagálnak a rendszeres kocogásra, amely jobban formálódik és erősebbé válik. Egy hónap futás után észreveszed, hogy keményebbek lettek.

Egészségesebb bőr: A futás tökéletesen oxigént ad az egész testnek, ami azt jelenti, hogy a bőr is profitál belőle. Egy hónap edzés után az arcszín ragyogó és egészséges színt kap.

Jobb alvás: Unod már az álmatlanságot? Kezdj el futni, és problémád valószínűleg örökre elmúlik. A test jó oxigénellátása, valamint a pozitív benyomás biztosítja a mély és teljes értékű alvást.

A szellem előnyei

Javítja az általános közérzetet: A futás hatalmas dózisú endorfint generál. Bár sok embernek az elején nehéz meggyőznie magát a reggeli edzésről, remek hangulatban kezdhetik a napot.

Gyógyszer a stressz ellen: A futás küzd a stressz ellen, lehetővé teszi, hogy megnyugodj, egyedül maradj a gondolataiddal.

Ez egy nagyszerű módja annak, hogy megszabadulj a negatív gondolatoktól egy nehéz nap után. Ezenkívül bármilyen fizikai tevékenység – beleértve a kocogást is – idővel növeli ellenállását a stresszes helyzetekkel szemben.