Egyéb,  Hírek

A Sesame Street a Netflixen folytatja, miután Trump megvonta a támogatást

A Sesame Street, vagyis a Szezám utca, amely a gyermekek kedvelt televíziós műsora, új megállapodást kötött a Netflixszel, miután Donald Trump, az Egyesült Államok volt elnöke megvonja a finanszírozást a közszolgálati csatornától, a Public Broadcasting Service-től (PBS). A Netflix képviselői hangsúlyozták, hogy a Szezám utca egy „szeretett alappillére a gyermekek médiájának, amely elbűvöli a fiatal elméket és táplálja a tanulás iránti szeretetet”. Az új megállapodás értelmében a Netflix 300 millió előfizetője új évaddal és 90 órányi korábbi epizóddal bővítheti a műsorkínálatát, miközben a Szezám utca továbbra is elérhető lesz a PBS-en is.

A Szezám utca jövője bizonytalanná vált, miután a Warner Bros Discovery, amely a HBO platform tulajdonosa, nem hosszabbította meg a műsorral kötött szerződését. A közelmúltban Trump aláírt egy végrehajtási rendeletet, amely blokkolta a PBS és a National Public Radio (NPR) szövetségi finanszírozását, azzal érvelve, hogy ezek a médiumok „elfogult és pártos híradást” közvetítenek. A közszolgálati műsorszolgáltatók támogatásáért felelős Corporation for Public Broadcasting bejelentette, hogy megszünteti azt a szövetségi kezdeményezést, amely a gyermekek számára készült műsorokat, köztük a Szezám utcát is támogatta.

A megállapodás értelmében a PBS hozzáférést kap a Szezám utca epizódjaihoz, amelyek a Netflixen való megjelenés napján válnak elérhetővé. A Szezám utca története a 1960-as évek végére nyúlik vissza, amikor Lloyd Morrisett és Joan Ganz Cooney, a műsor társalapítói, a Harvard Egyetem Neveléstudományi Karához fordultak egy új módszerrel, amely az amerikai gyermekek tanítását célozta meg. Egy fejlődéspszichológus vezetésével álló csapat dolgozott együtt a Szezám utcai alapítókkal, hogy elemezzék a gyermekek pszichológiáját és szórakoztató tananyagokat készítsenek. Jim Henson, a Muppet-figurák megalkotója is részt vett a munkában, és olyan karaktereket hoztak létre, mint például a Nagy Madár, egy városi utcát idéző díszletben.

A Szezám utca 1969. november 10-én debütált, és azóta milliók nőttek fel a műsor főcímdala „Tudnád mondani, hogyan juthatok el a Szezám utcára?” kíséretében. Az évek során a műsor és karakterei túlléptek a képernyőn, és komoly láthatóságot nyertek. Elmo, a népszerű figura például 2002-ben a közélet reflektorfényébe került, amikor a Kongresszus elé került, hogy a zenei oktatásról beszéljen. A 2006-os gyermekelhízás járvány idején a Szezám utca egészségügyi szokásokról szóló szegmenseket sugárzott, amelyek célja az volt, hogy a gyerekeknek megtanítsák a helyes táplálkozást és a testmozgást. A Süti Szörny bejelentette, hogy a sütik „néha fogyasztandó ételek”, miközben a kiegyensúlyozott étrend fontosságát is hangsúlyozta. Michelle Obama, az Egyesült Államok volt first ladyje is ellátogatott a Szezám stúdiójába, hogy egy szegmenst forgasson az egészséges táplálkozásról.

A Netflix az utóbbi időben egyre inkább a gyermekek tartalmára helyezi a hangsúlyt, amely a szolgáltatásuk nézettségének 15%-át teszi ki. A platform nemrég bejelentette, hogy új epizódok érkeznek a Peppa malac című sorozathoz, emellett pedig mobil játékot is indítanak, amely rejtvényeket és színezőfeladatokat kínál. A Peppa malac története egy négyéves malac kalandjait követi, aki családjával egy fiktív brit városban él. A Szezám utca és a hozzá hasonló gyermekműsorok tehát folytatják küldetésüket, hogy szórakoztató és tanulságos tartalmat nyújtsanak a legfiatalabb nézők számára.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c80k7z8z77yo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük